Financial Times Executive Education 2019 ranking | Henley Business School

Financial Timesin liikkeenjohdon koulutusohjelmien arviointi vuodelle 2019

Henley Business School sijoittui maailman 20 parhaan joukkoon

Tänään julkaistussa Financial Timesin liikkeenjohdon koulutusohjelmien arvioinnissa myös Suomessa toimiva Henley Business School sijoittuu 14. sijalle Euroopassa ja 20. sijalle maailmanlaajuisesti avointen ja räätälöityjen ohjelmien yhteisarvioinnissa. Sijoitus on korkeampi kuin millään muulla Suomessa toimivalla business-koululla tai yliopistolla.

20 vuotta sitten käynnistettyä Financial Timesin liikkeenjohdon koulutusohjelmien arviointia pidetään laadullisesti markkinoiden luotettavimpana arviona, koska se perustuu suurelta osin asiakkaiden ja osallistujien antamiin palautteisiin. Henley on ylpeä noustessaan vuonna 2018 saavuttamaltaan 23. sijalta tänä vuonna maailman 20 parhaan joukkoon.

Liikkeenjohdon avoimet ohjelmat

Henleyn avoimet ohjelmat keskittyvät liikkeenjohdon yksiköllisiin kehittymistarpeisiin. Ohjelmat perustuvat vahvaan yhteiseen tekemiseen, ilmiöiden tutkimiseen sekä käytännön harjoituksiin. Koulutusten taustalla on aina vahva akateeminen tutkimustyö ja asiantuntemus. Ohjelmamme kattavat neljä keskeistä aluetta: strategic management, leadership, coaching and people & organisational change.

Avoimissa ohjelmissa sijoituimme tänä vuonna 14. sijalle Euroopassa ja 27. maailmanlaajuisesti. Osallistujien arviot nostivat Henleyn 22. sijalle maailmassa avoimien ohjelmien suunnittelun ja sisällön osalta ja 16. sijalle uusien taitojen ja oppimisen osalta.

Asiakaskohtaiset räätälöidyt ohjelmat

Asiakaskohtaiset räätälöidyt ohjelmat suunnitellaan tiiviissä yhteistyössä asiakasorganisaatioille niiden strategisen kehityksen tueksi. Henleyllä on asiakkaina sekä julkisen ja yksityisen sektorin organisaatioita Suomessa ja maailmanlaajuisesti.

Henleyn räätälöidyt ohjelmat saavuttivat maailmanlaajuisesti sijan 30. Olemme ylpeitä noustuamme vuonna 2018 saavuttamaltamme 46. sijalta tänä vuonna maailman 30 parhaan joukkoon. Henley Business Schoolin kansainvälisyyttä heijastaa se, että FT:n arviossa Henley on maailmanlaajuisesti sijalla yhdeksän kansainvälisten asiakkaiden määrän osalta.

Asiakkaat arvioivat Henleyn maailman 30 parhaan joukkoon ohjelman sisällön, uusien taitojen ja oppimisen sekä hinta-laatusuhteen osalta.

Suomen Henley Business Schoolin johtaja Annu Matula:

”Financial Timesin liikkeenjohdon koulutusohjelmien arviointi keskittyy kasvavaan määrään business-kouluja globaalisti, mutta yhä kilpaillummilla johdon koulutuksen markkinoilla palveluja tarjoavat hyvin monet erilaiset organisaatiot. Konsulttiyritykset, koulutusyritykset, ammatilliset oppilaitokset sekä yritysten omat koulutusohjelmat kilpailevat kaikki yliopistopohjaisten business-koulujen kanssa.

Menestyäksemme kilpailussa ja vastataksemme asiakkaidemme toiveisiin, olemme Henleyssä panostaneet johdon ohjelmissa koulutusinnovaatioihin. Näissä innovatiivisissa ratkaisuissa mm. ilmiöoppiminen ja virtuaalisuus on vahvasti läsnä. Haluamme tarjota asiakkaillemme Suomessa huippulaadukkaita joustavia oppimistapoja ja samalla lisätä kustannustehokkuutta ja vaikuttavuutta. Henkilökohtaiset tapaamiset ovat johdon ohjelmissa edelleen tärkeitä, ja keskitymme niissä luoviin, innovatiivisiin menetelmiin, joita on vaikea toteuttaa virtuaalisesti.

Olemme iloisia siitä, että osallistujat ja yritykset ovat antaneet erinomaiset arviot toiminnastamme jälleen tänä vuonna. Tiedämme kuitenkin, että panostuksemme innovaatioon on olennaista Henleyn tulevalle menestykselle.”

Financial Timesin koko listaus löytyy Financial Timesin sivuilta.

Marketing Manager
+358 50 912 6955